Woonnieuws Amsterdam

woensdag 26 oktober 2011

Wonen aan het IJ in Amsterdam Noord

Eind 19e eeuw werd het Centraal Station gebouwd en daarmee keerde de stad zich van het IJ af De havens kwamen in Oost en West te liggen en men woonde letterlijk met de rug naar het water. Daar kwam verandering in met de herontwikkeling van de Oostelijke eilanden in de jaren 90 en daarna het Westerdokeiland, wat de afgelopen jaren is opgeleverd. Dit zijn ondertussen zeer geliefde woonlocaties geworden. Vervolgens is men begonnen met de ontwikkeling van het voormalige Shell aan de overkant van het IJ. Dit is de aanzet tot een verdere herontwikkeling van Amsterdam Noord, wat lang het ondeheschoven kindje van Mokum is geweest. En we hebben al zoveel leuks gelezen op IloveNoord.nl, een buurt in beweging. De Noord-Zuidlijn zal dit stadsdeel ontsluiten waardoor een reis naar het WTC maar 20 minuten gaat duren, met het pondje ben ju nu al in 5 minuten bij Amsterdam Centraal. Op misschien wel de mooiste plek aan het water, aan de zonnige kant, is het complex Overhoeks  gerezen. Luxe appartementen van hoog niveau moeten Amsterdam Noord dat zetje in die goede richting geven.

maandag 24 oktober 2011

Geen plantje voor de geveltuin

In de Amsterdamse binnenstad wordt er door velen een geveltuin op nagehouden. We weten ook dat een klimop of blauwe regen de gevel kan aanstasten en voor meer onderhoud zorgt. Maar het kan erger want dit Japans plantje veroorzaakt huisprijsdaling 80 procent - Huizen & Wonen - Z24.nl

donderdag 13 oktober 2011

Zelfbouw Amsterdam

De gemeentelijk website over zelfbouw is in de lucht, voor degene die een eigen droomhuis wilt gaan bouwen!

woensdag 5 oktober 2011

Nieuwe vergunningsplicht woningen Amsterdam in de maak

In het kader van de nieuwe puntentelling voor huurwoningen (zie blogartikel) was ik de laatste tijd in gesprek met Dienst Wonen Amsterdam over de ingang van deze zgn. Donnerpunten. Na ingang van deze regeling kreeg ik een bevestigende email van hen. Vervolgens meldden ze in dezelfde mail dat de gemeente voornemens is om per 1 januari 2012 de grens voor vergunningplichtige woningen (nu 121 punten) te verhogen naar 142 punten. Hier werd eerder al over gesproken (zie blogartikel) maar wel toevallig dat het nu wordt bekendgemaakt.

woensdag 28 september 2011

Wonen in Amsterdam

Wonen in Amsterdam. Mokum, de meest aantrekkelijke stad van Nederland waar velen heel graag wonen.  Een veelzijdige stad met mogelijkheden voor iedereen. Zoek je een woning of wil je verkopen of verhuren, goede begeleiding is belangrijk. Geen loze woorden maar streven naar resultaat, daar sta ik voor. Kijk op dit blog voor meer informatie of ga naar mijn website. Lees meer meer over Remco Panman - Makelaar in Mokum - of neem contact op. Tot snel!

Huizenprijzen Amsterdam

Opmerkelijk, maar niet verwonderlijk - volgens het CBS dalen de huizenprijzen in Amsterdam  minder dan gemiddeld. Volgens mij blijft er door de structurele krapte van en goede vraag naar woningen in Amsterdam altijd een markt.  Je moet je alleen realiseren dat de huizenprijzen de afgelopen drie jaar met ongeveer 6% zijn gedaalt, woningen die nu realistisch zijn geprijsd worden verkocht. De uitdaging voor verkopend makelaar is de klant dat duidelijk te maken, dat deden we toch ook toen de huizenprijzen stegen?

dinsdag 27 september 2011

Prijsvechter Hypotheek uit Duitsland

Prijsvechter haalt Duitse hypotheek naar Nederland. Het Financieele Dagblad. Het gaat hier om een annuitaire hypotheek en voor leningen boven de NHG grens het meest aantrekkelijk. Ook moet eigen geld worden ingebracht en voor starters dus niet heel geschikt. Toch een interessante ontwikkeling en ik ben benieuwd of dit de Nederlandse banken doet volgen.