Woonnieuws Amsterdam

donderdag 7 oktober 2010

GELEZEN: HUIZENMARKT HERSTELT ZICH NIET

In mijn praktijk merk ik duidelijk een toenemende vraag en interesse naar  koopwoningen. Alle indicatoren staan op groen, zo lijkt me. Een aantrekkende economie, afnemende werkloosheid, lage rentestand en een nieuw kabinet dat huiseigenaren goed gezind is, zijn hier debet aan. Het is nu alleen nog een kwestie van die psychologische drempel nemen.
Tot mijn verbazing lees ik echter tegenstellende berichten volgens welke er minder huizen verkocht in Amsterdam worden. De prijzen stegen wel - in tegenstelling tot het Nederlands gemiddelde-  en ook de NVM-cijfers laten zien dat de woningmarkt in het derde kwartaal van dit jaar weer een deuk opliep. Ik blijf benadrukken dat we het ergste achter de rug hebben en ben benieuwd wat dit vierde kwartaal gaat brengen.